مطالب علمی

  • 5190
  • 896 مرتبه
  • سه شنبه 06 مهر 1400

مقایسه پنل های LED

مقایسه پنل های LED

 

 

 

 

 

 

 

 

مقایسه پنل های LED لبه روشن[1]و پشت روشن[2]

شروع گذار از لامپ های سقفی توکار به پنل های  LED با مزایای کوتاه مدت و بلند مدت زیادی همراه است که پروسه را با ارزش می کند. اما همچنین می تواند پیمایش گزینه های مختلف پنل های  LED با اصطلاحات ناآشنا ، برای هر پروژه  دلهره آور باشد.

قبل از صحبت در مورد دو نوع پنل LED اطمینان داشته باشید(که دارید کار درست را انجام می دهید)، گذار از تکنولوژی لامپ های قدیمی به LED ها یک گام درست است. LED های جایگزین لامپ های فلورسنت، نور ملایم و بازدهی انرژی را عرضه می کنند. نیازی به تعویضشان با لامپ های دیگر نیست چون  نه سوسو میزنند و نه جیوه ای و سمی اند. بیشتر پنل های LED فوق روشن دارای 5 سال گارانتی هستند. گزینه های مختلف خیال صاحبان تجارت، مدیران ساختمان و کارگرهای بخش نگهداری را راحت می کند.

 

لبه روشن

همان طور که از اسمش پیداست این پنل ، LED هایی دارد که در لبه قاب قرار گرفته اند. نور به لبه ها می تابد و توسط یک پنل هدایت نور پخش می شود.

ویژگی های کلیدی:

  1. پنل هدایت نوری درخشش همسان – لنزهای LED های فوق روشن، طراحی شده اند تا نور را به صورت همسان در کل سطح پخش کنند و یک منطقه نوری کاملا ملایم ایجاد کنند.
  2. فرم نازک – عمق این پنل ها می تواند به کوچکی نیم اینج باشد. این پنل های نازک با قاب های تمیز و خنثی ترکیب شده و ظاهری براق دارد.
  3. نصب متنوع – پنل های لبه روشن می توانند در سقف های مشبک استاندارد نصب شوند اما قاب بسیار نازکشان اجازه نصب  در انواع دیگر شامل سقف یا دیوار ها و معلق شدن از دیوار با استفاده از جعبه تقسیم یا کیت های نصب کابل را می دهد

 

پنل های LED لبه روشن با درخشش همسان ما را ببینید و یک نگاه به کیت های نصبی که پیشنهاد می دهیم بیندازید

پشت روشن

 پنل های پشت روشن به جای قرار دادن LED ها در لبه، LED هایی در پشت قاب دارند و به صورت مستقیم روشن سازی را انجام می دهند. LED ها رو به بیرون هستند و مستقیم از داخل پخش کننده[3] می تابند.

ویژگی های کلیدی:

  1. پنل هدایت نور ندارند – از آنجا که نور مستقیماً به جلو می درخشد ، نیازی به پنل راهنمای نور نیست. در عوض ، این نوع پنل دارای دیفیوزر(پخش کننده) است که هنوز هم نور صاف و بدون کانون را تضمین می کند. پانل های راهنمای ارزان قیمت می توانند مستعد زرد شدن باشند ، بنابراین پنل های شت روشن این خطر را از بین می برند.
  2. فرم عمیق تر – پنل های پشت روشن به بدنه عمیق تری برای روشن سازی پخش کننده نیاز دارند. ضخامت آن ها حدودا دو برابر بیشتر از پنل های لبه روشن است و فقط می توانند در سقف های مشبک نصب شوند.
  3. وزن کم - طراحی این پنل ها بادوام و سبک است. این نصب آن ها را در بالای سر و سقف آسان تر می کند.

 

 

منبع

https://www.superbrightleds.com                                                                           

 

[1] Edge-Lit

[2] Back-Lit

[3] diffuser

اخبار مرتبط